رونمایی

نسل جدید کایلاک اسکالید 2021 – قسمت اول


نسل پنجم محبوب ترین شاسی بلند لوکس آمریکا، رونمایی شد. اسکالید، suv محبوب کادیلاک، این بار با لیست بلندبالایی از تجهیزات و طراحی جذاب در نمای داخلی و خارجی عرضه می شود.

در سال 1999 بود که اسکلید برای اولین بار به فروش رسید .خودرویی که در پلتفرم و مشخصات فنی اشتراکات زیادی را با شورلت تاهو سابربن دارد.  نسل سوم که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ تولید شد، محبوبیت جهانی این محصول را افزایش داد. خرید اسکلید توسط تعداد زیادی از سلبریتی های آمریکایی، سبب شده است که این شاسی بلند محبوبیت دوچندانی را در بازار آمریکا و البته جهان داشته باشد.

 

نسل چهارم اسکالید نتوانست موفقیت مدل قبل از خود را تکرار کند. افزایش تنوع شاسی‌بلندهای آلمانی و ظهور رقبای جدید مثل لینکلن نویگیتور (Navigator)، مشتریان کادیلاک را کاهش داد. حالا برای سال ۲۰۲۰، نسل پنجم اسکالید با چهره جدید و لیست بلند بالایی از آپشن های جانبی تولید خواهد شد تا شاید به جایگاه گذشته باز گردد.

cadillac escalade 2021
Cadillac Escalade 2021

در نگاه اول، چراغ های جلو اسکلید برخلاف نسل قبل، با ابعاد کوچک خود دیده می شود که عدم هماهنگی آن با سایر اجزای خودرو شاید به عنوان نقطه ضعفی در طراحی خارجی آن محسوب شود. جلوپنجره مطابق سنت کادیلاک، سیاه و مشک با طرح X  یا خطوط افقی با فلز کروم است که بخش بزرگی از نمای جلویی خودرو را پوشش می ‌دهد. مه‌شکن و نوار LED روشنایی روز هم با خطی عمودی و بسیار باریک در طرفین سپر دیده می‌شوند. این خودرو، برخلاف شاسی بلندهای مرسدس بنز بر حالت جعبه ای و چهارگوش بدنه تأکید دارد. حتی خطوط حجم‌دهنده روی کاپوت جلو و نمای جانبی هم، صاف و مستقیم کشیده شده‌اند. دیگر تفاوت مهم در طراحی اسکالید نسل جدید با مدل قبل، حذف ظاهری ستون سوم (بین درهای عقب و صندوق) است که به لطف شیشه‌های بزرگ‌تر و رنگ سیاه برای این قسمت، محو و باریک شده است. حذف ستون سوم از دید، نمای بسیار زیبایی را به این خودروی لوکس داده است.

Cadillac Escalade 2021
Cadillac Escalade 2021

در نمای پشت، تفاوت چندانی بین اسکالید قدیم و جدید دیده نمی‌شود. چراغ‌های عمودی، کمی عریض‌تر شده‌اند و البته حجم‌دهی قسمت پلاک و سپرها هم کمی تغییر کرده است. جاسازی اگزوزها داخل سپر عقب، مهم‌ترین تحول در طراحی پشت خودرو محسوب می‌شود. در نسل قبل اسکالید، جایگاه ویژه‌ای برای اگزوز وجود نداشت و لوله‌ی مربوطه زیر سپر مخفی شده بود. نسخه استاندارد اسکالید جدید با طول ۵,۳۵۹ میلی‌متر، ۲۱۵ میلی‌متر کشیده‌تر از نسل قبلی است و با ارتفاع سقف ۲ متر، حدود ۵۵ میلی‌متر بلندتر خواهد بود. حتی پایه ای ترین نسخه از این خودرو هم، مجهز به چرخ‌های ۲۲ اینچ خواهد بود که برتری جالبی نسبت به رقبا محسوب می‌شود.

Cadillac Escalade 2021
Cadillac Escalade 2021

علیرغم آنکه اسکلید، در نمای جلویی دارای ضعف است و در نمای عقب پیشرفت زیادی نداشته است، فضای داخلی آن متحول شده است و علاقه‌مندان تکنولوژی روز را جذب می‌کند. در وسط داشبورد، نمایشگر لمسی 14.2اینچ وجود دارد که به‌تنهایی از بسیاری از نمونه‌های مشابه در خودروهای امروزی، بزرگ‌تر است. روبروی راننده و برای پنل پشت فرمان هم، نمایشگر تمام دیجیتال16.9 اینچ نصب شده تا از این نظر هم، اسکالید برتر از رقبا دیده شود. طراحان اسکالید برای استفاده‌ی اختصاصی راننده هم، یک نمایشگر لمسی مثلثی با طول قاعده‌ی 7.2اینچ در نظر گرفته‌اند که اطلاعاتی مثل مسافت قابل پیمایش، مصرف سوخت و حالت رانندگی را نشان می‌دهد. مجموعا، نمایشگری به طول ۳۸ اینچ در اسکالید جدید مشاهده میشود که در بخش سرگرمی، تمام OLED با رزولوشن ۴K است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا