تاریخچهماشین سنگین

تاریخچه کمپانی ماک – قسمت سوم


 بنابر تصمیم مدیران ماک، سگ بولداگ برای اولین بار در سال 1921 به عنوان لوگوی این کمپانی مورد استفاده قرار گرفت. نقل شده است که در دوران جنگ جهانی اول، خدمات ارزنده مدل ac ماک، به ارتش بریتانیا، محبوبیت این مدل و کمپانی ماک را نزد سربازان انگلیس به شدت افزایش داد. از آنجا که در آن زمان سگ بولداگ که نشانه استقامت و سختی بود در پرچم انگلیس مورد استفاده قرار می گرفت، ماک به نشانه تقدیر از علاقه مندی سربازان بریتانیا و به احترام و یاد آن ها لوگوی خود را به سگ بولداگ تغییر داد.

  یک سال بعد یعنی در سال 1922، هولدینگ اینتر نشنال موتورز نام خود را به شرکت کامیون سازی ماک تغییر داد. این موضوع به آن دلیل بود که در آن زمان شهرت نام ماک، بسیار بالاتر از نام کمپنی مادر یعنی اینرنشنال موتور بود.

در بعد از ظهر روز 14 مارس 1924، جان مک، که برای شرکت در یک نشست تجاری در وستلی پنسیولوانیا با خودروی چندلر کوپه خودعازم شده بود، در این شهر با یک واگن شهری برقی  تصادف شدیدی می کند. خودروی سبک او در برابر آن واگن بزرگ همچون تخم مرغی خورد می شود و او در جا از دنیا می رود. جسد او هم اینک در گورستان Fairview در آلنتاون، در نزدیکی کارخانه سابق ماک قرار گرفته است… .
با ما با بررسی تاریخچه این کمپانی همراه باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا