
مرسدس بنز S Class 2021، نمای داخلی و مشخصات فنی – قسمت دوم
مشاهده در اینستاگرام | آپارات
نمای داخلی
با توجه به افزایش فاصله محوری، کابین نسل جدید مرسدس بنز S کلاس فضای گستردهتری را برای تمامی سرنشینان ارائه میکند نورپردازی دلانگیز کابین با فیبر اپتیکال یکی دیگر از ویژگیهای ستودنی کابین S کلاس ۲۰۲۱ است. به گفته مرسدس بنز ۲۵۰ چراغ فیبر اپتیک در سرتاسر کابین نصب شده تا فضایی کمنظیر رقم زده شود. جالب آنکه هنگام تشخیص هر گونه خطر احتمالی، نورپردازی داخلی با چشمک زدن میتواند به راننده اخطار دهد.
مرسدس بنز S کلاس W223 به آخرین نسل از سیستم اینفوتینمنت MBUX تجهیز شده؛ این سیستم دارای دستیار صوتی اختصاصی است که از ۲۷ زبان زنده دنیا پشتیبانی میکند. مشخصات سیستم اینفوتینمنت مرسدس S کلاس ۲۰۲۱ در یک نگاه؛ این خودرو به ۳۲۰ گیگابایت SSD و رم ۱۶ گیگابایتی مجهز خواهد بود
آپشن هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده دیگر نوآوری جالب و جذاب S کلاس W223 محسوب میشود. این آپشن قابلیت یکپارچه شدن با سیستم مسیریاب و سیستمهای کمکی راننده را داراه بوده و اطلاعات لازم را به شکلی کاربردی و پیشرفته در اختیار راننده میگذارد.
به گفته اشتوتگارتیها زاویه دیافراگم افقی و عمودی این هداپ دیسپلی مدرن به ترتیب ۱۰ و ۵ درجه بوده و دادهها را به طور مجازی در فاصله تقریبا ۱۰ متری منعکس میکند. این محدوده معادل یک نمایشگر عظیم ۷۷ اینچی میشود. مرسدس بنز در توسعه این سیستم از همان تکنولوژی به کار رفته در پروژکتورهای سینمایی استفاده کرده است.
ینسن هوانگ موسس و مدیرعامل شرکت NVIDIA پشت فرمان S کلاس جدید؛ این خودرو از GPU ساخت NVIDIA برای پردازشها و نمایش گرافیک استفاده میکند. برای این خودرو بیش از ۳۰ میلیون سطر کد نرمافزاری توسط صدها مهندس نوشته شده است
نمایشگر ۱۲٫۳ نصب شده در پشت فرمان از نوع LCD است و اطلاعات را به شکل سهبعدی نمایش میدهد. این نمایشگر قابلیت شخصیسازی بالایی داشته و اطلاعات را در چهار سبک متفاوت ارائه میکنند. این سبکها عبارتند از ساده، اسپرت، اختصاصی و کلاسیک.
خریداران S کلاس W223 میتوانند ۳ نمایشگر دیگر را برای صندلیهای ردیف عقب سفارش دهند تا مجموع نمایشگرهای این خودرو به عدد ۵ برسد. از این سه نمایشگر دو مورد ۱۱٫۶ اینچی بوده و در پشت صندلیهای جلو نصب میشوند، نمایشگر سوم هم در واقع یک تبلت جداشدنی از کنسول میانی است که به سرنشینان عقب اجازه میدهد امکانات مختلف را مدیریت کنند.
ویژگی های فنی
و اما مباحث فنی؛ نسخه پایه S500 نیروی خود را از همان موتور ۳ لیتری توربوشارژ خطی و شش سیلندر سابق دریافت خواهد کرد. این موتور در همکاری با سیستم هیبرید نرم اختصاصی اشتوتگارتیها که از آن با نام EQ Boost یاد میشود، ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این ارقام در مقایسه با قبل به ترتیب ۶۷ و ۲۰ واحد رشد کردهاند. در لحظات شتابگیری، سیستم EQ Boost با ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر به کمک موتور اصلی میآید. گفتنی است نیروی تولیدی این پیشرانه به هر چهار چرخ منتقل میشود.
در زیر کاپوت نسخه قدرتمندتر S580 موتور مشهور ۴ لیتری V8 و توئین توربوی مرسدس قرار دارد. این موتور هم ۴۶۹ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که در مقایسه با قبل خروجی آن ۶ اسب بخار افزایش یافته است. وظیفه انتقال قدرت در هر دو نسخه S500 و S580 بر عهده یک گیربکس ۹ سرعته خودکار گذاشته شده است.
برای رانندگی با S کلاس چهار حالت رانندگی تعریف شده که عبارتند از اکو (اقتصادی)، راحت (Comfort)، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی
درباره شتاب نسخههای مختلف S کلاس فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما میدانیم که نهایت سرعت آنها به صورت الکترونیکی در ۱۳۰ مایل (۲۰۹ کیلومتر) در ساعت محدود شده است.
نسل هفتم از مرسدس بنز S کلاس به سیستم E-Active Body Control هم مجهز است. این سیستم که قبلا با دو شاسیبلند GLS و GLE معرفی شده، دارای کمکفنرهای هیدروپنوماتیکی بوده و امکان تغییر ارتفاع یا بازی دادن بدنه خودرو را فراهم میکند. علاوهبر این به لطف بهرهگیری از سیستم تعلیق چند اتصالی (مولتی لینک) در محور عقب، چراخهای این محور نیز فرمانپذیر هستند. این قابلیت نسبت فرمان S کلاس را به اندازه ۱۵ درصد بهبود داده که به معنای کاهش تقریبا دو متری شعاع گردش خودرو است.
تجهیزات ایمنی
طبق انتظار، مرسدس بنز S کلاس W223 به آخرین تکنولوژیهای ایمنی تجهیز شده و لیست بلندی از انواع تجهیزات را دارد. برخی از این تجهیزات عبارتند از:
ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقپذیر با قابلیت توقف و شروع حرکت مجدد، دستیار فعال فرمان، سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم کمک به تغییر مسیر، سیستم تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی، سیستم اخطار وجود ترافیک در جلو و عقب و سیستم پایش نقاط کور.
یکی از قابلیت ایمنی جدید S کلاس ۲۰۲۱ که مرسدس بنز در کمپین تبلیغاتی خود مانور زیادی روی آن میداد، Pre-Safe Impulse Control نام دارد. این قابلیت در صورت تشخیص برخورد حتمی یک خودروی دیگر از قسمتهای جانبی، با همکاری سیستم E-Active Body Control در کسری از ثانیه ارتفاع اتاق را افزایش میدهد تا نیروی حاصل از ضربه به قسمتهایی از شاسی که ساختار مستحکمتری دارند، هدایت شود. هر چند این قابلیت بسیار پیشرفته و نوین احساس میشود، اما پیشتر شاهد معرفی آن در آئودی A8 بودهایم.
مرسدس بنز S کلاس W223 اولین اتومبیلی خواهد بود که در تصادفها با ایربگ از سرنشینان عقب خود محافظت میکند. مثل ایربگهای جلو، ایربگهای مخصوص سرنشینان عقب در برخوردهای روبرو باز شده و از شدت صدمات وارده به آنها خواهند کاست.
سدان اشرافی ژرمنها برای اطمینان خاطر مالک، توانایی احراز هویت از طریق حسگر اثر انگشت، شناسایی چهره و تشخیص صدا را دارد. البته هر سه اینها آپشن بوده و با پرداخت مبلغ اضافی قابل خرید هستند.
پرچم دار جدید مرسدس، با قیمت پایه ای معادل با ۹۶۰۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد و در بالاترین مدل، یعنی مرسدس میباخ کلاس اس، پیش بی می شود که قیمتی در حدود ۱۸۰ هزار دلار داشته باشد.