مشاهده ویدئو در آپارات | IGTV اینستاگرام
تویوتا یاریس کراس مجهز به پیشرانه هیبریدی و سیستم تمامچرخ محرک با ابعاد کوچکتر از C-HR رونمایی شد و تا پاییز امسال در بازار ژاپن عرضه میشود.
تویوتا یاریس کراس بهعنوان جدیدترین کراساور خودروساز ژاپنی رونمایی شد. اگرچه تویوتا روز پنجشنبه این کراساور جدید مبتنی بر خودرو یاریس را رونمایی کرد، قرار بود این مدل در ماه مارس و در نمایشگاه خودرو ژنو به معرض دید علاقهمندان گذاشته شود که به دلیل شروع همهگیری ویروس کرونا در اروپا، لغو شد.
جدیدترین کراساور هیبریدی تویوتا از طریق نمایش دیجیتالی رونمایی شد. این کراساور براساس پلتفرم TNGA تویوتا ساخته میشود که هماکنون در حال بکارگیری در مدلهای جدیدتر است و مشابهت اساسی با نسخه ارائهشده در خودروهای کامپکت این خودروساز دارد. هدف اصلی این بود که توانایی تویوتا یاریس برای تردد در خیابانهای باریک شهری حفظ شود، اما فضای اضافی و راحتی بیشتر برای سرنشینان فراهم کند. نگاهی به فروش سایر محصولات این کلاس بیندازید تا متوجه شوید که این فرمول همهجا برنده است.
شاید چیزی که در ظاهر تویوتا یاریس کراس بسیار زیبا بهنظر میرسد، طراحی بیرونی نسبتا ساده باشد. کوچکترین کراساور تویوتا در ایالات متحده، C-HR است که ظاهر بسیار شلوغی دارد. یاریس کراس در مقایسه با تویوتا C-HR، کوچکتر است و حدود ۲۳ سانتیمتر طول، ۱۲ سانتیمتر عرض و ۲/۵ سانتیمتر ارتفاع کمتری دارد. تویوتا یاریس کراس بسیار گیرا و جذاب بهنظر میرسد و تفاوت بسیار کمی از نمای جلو با نسل دوم میرای دارد.
زیر کاپوت این خودرو پیشرانه کوچک سه سیلندر 1.5 لیتری بهتنهایی یا همین پیشرانه همراهبا سیستم هیبریدی پیشرفته تویوتا به قدرت 116 اسب بخار قرار دارد که به کمک آن میتوان رانندگی کارآمدتری نیز داشت. لازم به ذکر است که مدل بنزینی دیفرانسیل جلو و نسخه هیبریدی تمام چرخ محرک خواهد بود. به دلیل بکارگیری سیستم هیبریدی در این خودرو و طبق آنچه که در ویدیوی مربوط به تکنولوژی خودروهای هیبریدی تویوتا گفتیم، راندمان موتور احتراق در یاریس کراس به 40 درصد رسیده است. باید در نظر داشت که حداکثر راندمان ممکن برای یک موتور احتراق داخلی بنزینی حدود 44 درصد است. تخمین مصرف سوخت هماکنون در دسترس نیست، اما تویوتا اذعان کرده است که تولید گاز کربن دی الکسید در این مدل، کمتر از 135 گرم در هر کیلومتر خواهد بود. هر دو نوع پیکربندی پیشرانه با جعبهدنده دستی ۶ سرعته یا CVT عرضه میشوند. سیستم تمام چرخ محرک موجود است، اما تنها برای مدل هیبریدی عرضه میشود.
داخل کابین خیلی فوقالعاده بهنظر نمیرسد؛ اما با پالت رنگی متنوع و طراحی جذاب فرمان به اندازه کافی زیبا است. با این وجود، اهرم تعویض دنده خیلی بهروز نیست و شبیه خودروهای قدیمی ۱۵ سال پیش بهنظر میرسد.
تویوتا هیچ برنامهای برای معرفی این کراساور جدید در بازار ایالات متحده ندارد، اما این خودروی هیبریدی پاییز امسال در ژاپن به فروش میرسد. تویوتا اواسط سال ۲۰۲۱ یاریس کراس را برای بازار اروپا عرضه خواهد کرد و پیش بینی می کند که به تولید 150 هزار دستگاه از مدل های مختلف یاریس در سال، در کارخانه خود در فرانسه دست باید. . شاید برای تعیین قیمت این خودرو کمی زود باشد، اما پیش بینی می شود که قیمت پایه ی تویوتا یاریس کراس در حدود 20 هزار دلار باشد.