اخباراخبار داخلی

اولین خودروی تمام الکتریکی ایران خودرو رونمایی شد


  نخستین خودرورانای تمام برقی محصول دانش بنیان شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) با حضور مدیرعامل ایران خودرو و معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در حاشیه همایش بین المللی موتورهای درونسوز و نفت، رونمایی شد.

 این خودرو نسبت به خودروی مشابه احتراقی آن حدود ۱۰۰ کیلوگرم افزایش وزن داشته است. باتری این خودرو در کف خودرو و کف صندوق عقب جانمایی شده است و به این ترتیب حجمی از داخل صندوق عقب را اشغال نمی کند. توان موتور الکتریکی استفاده شده در این خودرو نیز با توان ۹۰ کیلووات و گشتاور ۲۲۰ نیوتون متر است.

حدود ۵۰ درصد از قطعات این خودرو داخلی سازی شده است و کالیبراسیون، سیستم برق و قطعات مکانیکی و تمام طراحی قطعات آن در داخل شرکت ایپکو انجام شده است. سامانه وی. سی .یو این خودرو نیز کاملا بومی سازی شده است. پیش بینی می شود ظرف مدت دو سال نمونه اولیه آن به تولید انبوه خواهد رسید.

این ایستگاه شارژ که توسط شرکت ایپکو توسعه یافته است، به دلیل ارتباطاتی که می تواند با سامانه ارتباطی کن خودرو و بی ام اس باتری برقرار کند، با خودروهای داخلی تطابق دارد. هم چنین این ایستگاه شارژ ۳.۷ کیلو وات است که قابلیت ارتقا به ۷.۴ کیلو وات را نیز دارد.

به نظر می رسد که اولین محصول برقی ایران خودرو، راه زیادی را تا رسیدن به تکنولوژی روز خودروهای الکتریکی جهان دارد. اما در صورت اتخاذ سیاست های صحیح و برنامه ریزی هدفمند. شاید بتوان گفت که در آینده نه چندان نزدیکشاهد حضور خودروهای الکتریکی داخلی در سطح شهرها خواهیم بود.

منبع: دنیای خودرو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا