
مرسدس بنز S Class 2021، نمای داخلی و مشخصات فنی – قسمت دوم
مشاهده در اینستاگرام | آپارات
نمای داخلی
با توجه به افزایش فاصله محوری، کابین نسل جدید مرسدس بنز S کلاس فضای گستردهتری را برای تمامی سرنشینان ارائه میکند نورپردازی دلانگیز کابین با فیبر اپتیکال یکی دیگر از ویژگیهای ستودنی کابین S کلاس 2021 است. به گفته مرسدس بنز 250 چراغ فیبر اپتیک در سرتاسر کابین نصب شده تا فضایی کمنظیر رقم زده شود. جالب آنکه هنگام تشخیص هر گونه خطر احتمالی، نورپردازی داخلی با چشمک زدن میتواند به راننده اخطار دهد.
مرسدس بنز S کلاس W223 به آخرین نسل از سیستم اینفوتینمنت MBUX تجهیز شده؛ این سیستم دارای دستیار صوتی اختصاصی است که از 27 زبان زنده دنیا پشتیبانی میکند. مشخصات سیستم اینفوتینمنت مرسدس S کلاس 2021 در یک نگاه؛ این خودرو به 320 گیگابایت SSD و رم 16 گیگابایتی مجهز خواهد بود
مشاهده قسمت اول بررسی مرسدس بنز کلاس s 2021آپشن هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده دیگر نوآوری جالب و جذاب S کلاس W223 محسوب میشود. این آپشن قابلیت یکپارچه شدن با سیستم مسیریاب و سیستمهای کمکی راننده را داراه بوده و اطلاعات لازم را به شکلی کاربردی و پیشرفته در اختیار راننده میگذارد.
به گفته اشتوتگارتیها زاویه دیافراگم افقی و عمودی این هداپ دیسپلی مدرن به ترتیب 10 و 5 درجه بوده و دادهها را به طور مجازی در فاصله تقریبا 10 متری منعکس میکند. این محدوده معادل یک نمایشگر عظیم 77 اینچی میشود. مرسدس بنز در توسعه این سیستم از همان تکنولوژی به کار رفته در پروژکتورهای سینمایی استفاده کرده است.
ینسن هوانگ موسس و مدیرعامل شرکت NVIDIA پشت فرمان S کلاس جدید؛ این خودرو از GPU ساخت NVIDIA برای پردازشها و نمایش گرافیک استفاده میکند. برای این خودرو بیش از 30 میلیون سطر کد نرمافزاری توسط صدها مهندس نوشته شده است
نمایشگر 12.3 نصب شده در پشت فرمان از نوع LCD است و اطلاعات را به شکل سهبعدی نمایش میدهد. این نمایشگر قابلیت شخصیسازی بالایی داشته و اطلاعات را در چهار سبک متفاوت ارائه میکنند. این سبکها عبارتند از ساده، اسپرت، اختصاصی و کلاسیک.
خریداران S کلاس W223 میتوانند 3 نمایشگر دیگر را برای صندلیهای ردیف عقب سفارش دهند تا مجموع نمایشگرهای این خودرو به عدد 5 برسد. از این سه نمایشگر دو مورد 11.6 اینچی بوده و در پشت صندلیهای جلو نصب میشوند، نمایشگر سوم هم در واقع یک تبلت جداشدنی از کنسول میانی است که به سرنشینان عقب اجازه میدهد امکانات مختلف را مدیریت کنند.
ویژگی های فنی
و اما مباحث فنی؛ نسخه پایه S500 نیروی خود را از همان موتور 3 لیتری توربوشارژ خطی و شش سیلندر سابق دریافت خواهد کرد. این موتور در همکاری با سیستم هیبرید نرم اختصاصی اشتوتگارتیها که از آن با نام EQ Boost یاد میشود، 429 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این ارقام در مقایسه با قبل به ترتیب 67 و 20 واحد رشد کردهاند. در لحظات شتابگیری، سیستم EQ Boost با 22 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور بیشتر به کمک موتور اصلی میآید. گفتنی است نیروی تولیدی این پیشرانه به هر چهار چرخ منتقل میشود.
در زیر کاپوت نسخه قدرتمندتر S580 موتور مشهور 4 لیتری V8 و توئین توربوی مرسدس قرار دارد. این موتور هم 469 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد که در مقایسه با قبل خروجی آن 6 اسب بخار افزایش یافته است. وظیفه انتقال قدرت در هر دو نسخه S500 و S580 بر عهده یک گیربکس 9 سرعته خودکار گذاشته شده است.
برای رانندگی با S کلاس چهار حالت رانندگی تعریف شده که عبارتند از اکو (اقتصادی)، راحت (Comfort)، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی
درباره شتاب نسخههای مختلف S کلاس فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما میدانیم که نهایت سرعت آنها به صورت الکترونیکی در 130 مایل (209 کیلومتر) در ساعت محدود شده است.
نسل هفتم از مرسدس بنز S کلاس به سیستم E-Active Body Control هم مجهز است. این سیستم که قبلا با دو شاسیبلند GLS و GLE معرفی شده، دارای کمکفنرهای هیدروپنوماتیکی بوده و امکان تغییر ارتفاع یا بازی دادن بدنه خودرو را فراهم میکند. علاوهبر این به لطف بهرهگیری از سیستم تعلیق چند اتصالی (مولتی لینک) در محور عقب، چراخهای این محور نیز فرمانپذیر هستند. این قابلیت نسبت فرمان S کلاس را به اندازه 15 درصد بهبود داده که به معنای کاهش تقریبا دو متری شعاع گردش خودرو است.
تجهیزات ایمنی
طبق انتظار، مرسدس بنز S کلاس W223 به آخرین تکنولوژیهای ایمنی تجهیز شده و لیست بلندی از انواع تجهیزات را دارد. برخی از این تجهیزات عبارتند از:
ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقپذیر با قابلیت توقف و شروع حرکت مجدد، دستیار فعال فرمان، سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم کمک به تغییر مسیر، سیستم تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی، سیستم اخطار وجود ترافیک در جلو و عقب و سیستم پایش نقاط کور.
یکی از قابلیت ایمنی جدید S کلاس 2021 که مرسدس بنز در کمپین تبلیغاتی خود مانور زیادی روی آن میداد، Pre-Safe Impulse Control نام دارد. این قابلیت در صورت تشخیص برخورد حتمی یک خودروی دیگر از قسمتهای جانبی، با همکاری سیستم E-Active Body Control در کسری از ثانیه ارتفاع اتاق را افزایش میدهد تا نیروی حاصل از ضربه به قسمتهایی از شاسی که ساختار مستحکمتری دارند، هدایت شود. هر چند این قابلیت بسیار پیشرفته و نوین احساس میشود، اما پیشتر شاهد معرفی آن در آئودی A8 بودهایم.
مرسدس بنز S کلاس W223 اولین اتومبیلی خواهد بود که در تصادفها با ایربگ از سرنشینان عقب خود محافظت میکند. مثل ایربگهای جلو، ایربگهای مخصوص سرنشینان عقب در برخوردهای روبرو باز شده و از شدت صدمات وارده به آنها خواهند کاست.
سدان اشرافی ژرمنها برای اطمینان خاطر مالک، توانایی احراز هویت از طریق حسگر اثر انگشت، شناسایی چهره و تشخیص صدا را دارد. البته هر سه اینها آپشن بوده و با پرداخت مبلغ اضافی قابل خرید هستند.
پرچم دار جدید مرسدس، با قیمت پایه ای معادل با 96000 دلار وارد بازار خواهد شد و در بالاترین مدل، یعنی مرسدس میباخ کلاس اس، پیش بی می شود که قیمتی در حدود 180 هزار دلار داشته باشد.