شورلت تاهو و سابربن ۲۰۲۱، امکانات زیاد، طراحی جدید

شورلت تاهو و سابربن ۲۰۲۱، امکانات زیاد، طراحی جدید


جنرال موتورز چندماه پیش به‌طور رسمی از مدل ۲۰۲۱ شورولت تاهو و سابربن رونمایی کرد که از پیشرانه دیزلی جدیدی بهره خواهندبرد.

نکات جدید طراحی در تاهو و سابربن ۲۰۲۱ 

چند ماه پیش و تقریبا همزمان با رونمایی جنرال موتورز از یوکان و اسکالید، این کمپانی از شاسی بلندهای ارزان تر خود یعنی شورلت تاهو و سابربن رونمایی کرد. خودروهایی در نسل جدید خود، دچار پیشرفت زیادی در طراحی خارجی و داخلی شده اند. باید اعتراف کرد که طراحی بخش جلویی خودرو با خطوط افقی جلوپنجره و ساختار خاص چراغ ها، پر ابهت است. جلوی خودرو کمی کوچک شده تا زاویه دید وسیع‌تر امکان‌پذیر شود و لاستیک‌های چهارفصل به دور رینگ‌های ۲۰ اینچی پیچیده شده‌ است. سینی جلو فاصله‌ی بین سپر پایینی و نقاط اتصال سیستم تعلیق جلو را پر می‌کند و قلاب‌های قرمز یدک‌کشی در جلوی خودرو دیده می‌شوند. قسمت بیرونی خودرو با قطعات تزئینی سیاه و کرومی پوشیده شده است که نمای بهتری به ظاهر این شاسی‌بلندها می‌دهند.

جذابیت های کابین

 اما گذشته از طراحی خارجی، طراحی این دو مدل در بخش داخلی دچار یک تحول اساسی شده است و دیگر شباهتی بین آن ها و برادر پیکاپ خود، یعنی سیلورادو ۲۰۲۱ وجودندارد . فضای داخل کابین از صفحه‌نمایش لمسی ۱۰ اینچی استاندارد بهره می‌برد و در قسمت عقب نیز نمایشگر ۱۲٫۶ اینچی وجود دارد. علاوه بر این، پنل داشبورد دیجیتال هشت اینچی و نمایشگر ۱۵ اینچی هدآپ نیز ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که شورلت سابربن نسخه کشیده تر تاهو است.

پیشرانه دیزلی جدید، در کنار موتورهای بنزینی پر قدرت

در تاهو و سابربن ۲۰۲۱ پیشرانه‌ی جدید دیزل ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی قدرت ۲۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۳ نیوتن‌متر در اختیار قرار می‌دهد. از جمله سایر گزینه‌های موجود برای سیستم محرکه‌ی این خودروها می‌توان به پیشرانه ۵٫۳لیتری هشت سیلندر خورجینی با ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور همراه‌با پیشرانه ۶٫۲لیتری خورجینی هشت سیلندر با ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن‌متر گشتاور اشاره کرد. تمام پیشرانه‌ها با جعبه‌دنده خودکار ۱۰ سرعته در دسترس قرار خواهند گرفت. 

آیا تاهو و سابربن، با برادر پیکاپ خود، سیلورادو مشابه هستند؟

در سیستم محرکه‌ی این دو مدل از پیشرانه‌هایی استفاده می‌شود که در آخرین مدل شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ نیز به کار گرفته شده است. یکی از مسئولان شورولت در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که امکانات معقول مدل‌های پیشین در خودروهای جدید نیز به اشتراک گذاشته می‌شوند. اگرچه تاهو و سابربن دارای نمای بیرونی و داخلی کاملا متفاوت از شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ هستند، و شیشه جلو و غربیلک فرمانی متفاوت با وانت یادشده را دارند. با این وجود، سیستم‌های خنک‌کاری، طراحی سیستم تعلیق جلو، قطعات فرمان و پنل کف خودرو مشترک با سیلورادو ۱۵۰۰ خواهد بود.

و یک خبر مهم برای تاهو و سابربن ۲۰۲۱ 

اما خبر مهم برای نسل جدید شورولت تاهو و سابربن، تعلیق مستقل عقب است که جای محور صلب عقب را می‌گیرد.

سیستم تعلیق مستقل عقب جدید شامل بازوی بلندی است که خارج از ریل قاب شاسی به جلوی محور عقب می‌رسد؛ علاوه بر این سه بازوی جانبی، میله نوسان‌گیر و فنر و کمک‌فنر جدید به این سیستم اضافه شده‌اند. سیستم تعلیق جدید می‌تواند سواری و فرمان‌گیری بهتری نسبت به محور صلب ارائه دهد. علاوه بر این، سیستم تعلیق مستقل عقب امکان افزایش حجم داخل کابین را فراهم می‌کند، زیرا فضای کمتری برای بالا و پایین رفتن محور بزرگ عقب فراهم مورد نیاز است.

نکته‌ی منفی این است که سیستم تعلیق عقب مستقل باعث افزایش وزن خودرو می‌شود؛ اگرچه طبق گفته‌ی یکی از مهندسین شورولت، افزایش ۲۲ تا ۹۰ کیلوگرمی وزن خالص خودرو بیشتر می‌تواند به تغییرات کلی در ابعاد بدنه نسبت داده شود. در مقایسه با مدل کنونی، فاصله محوری سابربن حدود ۱۰ سانتی‌متر و طول کلی آن ۳/۳ سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است. طول کلی شورولت تاهو نیز ۱۷ سانتی‌متر و فاصله محوری آن حدود ۱۲ سانتی‌متر افزایش می‌یابد. مسئولان شورولت ادعا می‌کنند که افزایش درخورتوجهی در فاصله‌ی پای سرنشینان صندلی‌های عقب و حجم فضای بار برای هر دو خودرو وجود دارد. 

قیمت پایه

قیمت پایه ی شورلت تاهو در حدود ۵۰ هزار دلار و قیمت آن در بالاترین مدل به ۶۳ هزار دلار می رسد. هم چنین در مدل سابربن قیمت پایه حدود ۵۲ هزار دلار و سقف قیمت حدود ۷۳ هزار دلار خواهد بود.

منبع: زومیت

تحریریه توربو

https://turbo-daily.ir

Email: turbo.daily2@gmail.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *