تاریخچه فورد GT، با چاشنی فیبر کربن

تاریخچه فورد GT، با چاشنی فیبر کربن


در فرایند تولید بدنه این محصول از نوع خاصی رزین و همچنین مواد جدیدی که جزئیات دقیقی درباره آن موجود نیست، روی فیبرکربن استفاده شده که علاوه بر محافظت بیشتر موجب بهبود جذابیت ظاهری خودرو نیز شده است.

  فورد جی تی یکی از خاص ترین محصولات صنعت جهانی خودرو در تمام دوران است. محصولی که با الهام از مدل افسانه ای جی تی۴۰(۱۹۶۴ تا ۱۹۶۹) در سال ۲۰۰۴ معرفی و تولید آن تا ۲۰۰۶ ادامه داشت. نسل دوم این خودرو نیز از سال ۲۰۱۷ تا کنون روی خط تولید قرار دارد.

فورد جی تی شاید شهرت خود را وامدار مدل افسانه جی تی ۴۰ باشد، که در سال ۱۹۶۸ برای نخستین بار توانست رکورد پیروزی های متوالی فراری را بشکند و رتبه نخست را در مسابقات له مانس فرانسه بدست آورد. مدل مسابقه ای فورد جی تی ۴۰ دهه شصت با مشارکت کمپانی فورد و کمپانی شلبی امریکن، و با نظارت مستقیم کرول شلبی به تولید رسید. راننده پیروز جی تی ۴۰ در سال ۱۹۶۸ کسی نبود جز کن مایلز، یکی از بهترین رانندگان مسبقات اتومبیل رانی دهه ۶۰ در آمریکا. داستان تاریخی این مدل افسانه در فیلم فورد در مقابل فراری در سال ۲۰۱۹ آورده شده است. این فیلم موفق به دریافت دو جایزه اسکار در سال ۲۰۲۰ شده است.

فورد جی تی نسل دوم از پیشرانه ۳٫۵ لیتری ۶ سیلندر توربودوقلو با ۶۴۷ اسب بخار خروجی، استفاده می کند که این مجموعه با یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه هماهنگ شده است.

ثبت نام و گرفته فورد GT صفر کیلومتر، نزدیک به یک سال طول میکشد و خریدار در امریکا، بر اساس قرارداد با فورد تا ۲ سال حق فروش خودرو را ندارد. ساخت این محصول تا سال ۲۰۲۲ به پایان می رسد و از هم اکنون با افزایش نرخ در بازار جهانی رو به رو است.

اما به تازگی از نسخه ویژه فورد جی تی با نام لیکوئید کربن یا کربن مایع رونمایی شده که با توجه به نوع نامگذاری مشخص است که تمامی بدنه آن از فیبرکربن تولید شده است.2020-Ford-GT-Liquid-Carbon-Edition-7

کلکسیونر ها و علاقه مندان خودروهای خاص، سال جاری میتوانند فورد GT ثبت نامی را با یک آپشن ویژه تحویل بگیرند. مالک شدن یک سوپراسپرت امروزی با بدنه و چرخ های تمام فیبرکربن ساخت کارخانه اصلی، موضوعی نیست که به سهولت نادیده گرفته شود. فورد GT لیکوئید کربن، از نوعی محفظه برّاق روی ادوات فیبرکربن استفاده می کند تا ضمن مراقبت از بدنه، بازتاب نور داشته باشد و جذابیت ظاهری را افزایش دهد. البته خریدار میتواند برچسب هایی باریک و خطی برای بدنه سفارش دهد تا برجستگی ها بهتر دیده شوند. این محصول، از نظر آیرودینامیک هم تفاوت هایی با نمونه استاندارد دارد تا هدایت هوا به طرف پیشرانه در عقب، ۵۰ درصد بهبود یابد.

طراحی کلی بدنه و فرم دماغه دقیقا مشابه مدل رونمایی شده در سال ۲۰۱۷ است و یک گزینه بی نظیر و البته گران قیمت برای مجموعه داران محسوب می شود. در فرایند تولید بدنه این محصول از نوع خاصی رزین و همچنین مواد جدیدی که جزئیات دقیقی درباره آن موجود نیست، روی فیبرکربن استفاده شده که علاوه بر محافظت بیشتر موجب بهبود جذابیت ظاهری خودرو نیز شده است تا مفهوم کربن مایع بیشتر قابل درک باشد.https___hypebeast.com_image_2020_02_ford-gt-2020-updates-660-bhp-liquid-carbon-supercar-header

نسخه ی لیکوئید کربن از همان پیشرانه ی مدل اصلی استفاده می کند؛ ولی ۱۳ اسب بخار قوی تر است. موتور ۳٫۵ لیتری توئین توربوشارژ V6، اکنون ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۶ نیوتن متر گشتاور دارد. تنظیمات پیشرانه نیز بهبود داده شده است تا تحویل نهایت گشتاور در دور موتورهای مختلف، پیشرفت پیدا کند. سیستم کوئل( سیم پیچ احتراق) و پیستون ها نیز تقویت شده اند. فورد GT لیکوئید کربن، اینترکولرهای بزرگتری نسبت به مدل استاندارد دارد و همراه با اگزوزهای تیتانیوم ساخت آکراپوویچ، صدای مختلفی خواهد داشت.

این محصول در سال ۲۰۲۲ تحویل مشتریان خواهد شد و قطعا به مراتب گران تر از نمونه ۵۰۰ هزاردلاری استاندارد جی تی ۲۰۲۰ خواهد بود. مدل های دست دوم و کلکسیونی از نسل جدید سوپراسپرت فورد، هم اینک با قیمتی بیش از یک میلیون دلار در حراجی ها وجود دارند.

سعید همتی

https://turbo-daily.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *