روما ، خودروی جدید فراری

روما ، خودروی جدید فراری


فراری از محصل جدید خود با نام روما رو نمایی کرده است. روما به عنوان یک کوپه زیبا، اسپرت و مدرن قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب بخار خواهد داشت. پیش از این فراری خبر از معرفی ۵ محصول جدید در سال ۲۰۱۹ میلادی را داده بود و تا بدین جا از F8 Tributo، F8 Tributo اسپایدر، ۸۱۲ GTS و SF90 Stradale رونمایی کرده بود. حال محصول شماره پنج نیز رسما با نام روما معرفی شد. 

Ferrari Roma
Ferrari Roma

فراری به لطف مرکز طراحی کاملا جدید خود می تواند با سرعت بسیار بیشتری محصولات خود را طراحی و آماده حضور در بازار کند. به همین جهت فراری در حال سپری کردن سال رویایی از نظر میزان فروش و معرفی مدل های کاملا جدید است.

روما یک سوپراسپرت موتور جلو است که همراه‌ کشیدگی کاپوت و جلوپنجره‌ی مشبک با منافذ مربعی، خودروهای کلاسیک فراری را یادآوری می‌کند. با این شرایط، قسمتی از بدنه که در امتداد چراغ‌های جلو و عقب دیده می‌شود، برجستگی قابل ملاحظه‌ای نسبت به دیگر اجزا دارد. مشابه sf90، فراری در زبان طراحی جدید خود علاقه‌مند به چراغ‌های باریک و پایین‌تر از لبه‌ی چرخ‌ها است تا ضمن بهبود آیرودینامیک، مدرن و آینده‌نگر جلوه کند. این موضوع در روما هم به‌وضوح دیده می‌شود.

Ferrari Roma
Ferrari Roma

در نمای پشت، چراغ‌ها و اگزوزهای چهارگانه با وفاداری به اصالت طراحی فراری حضور دارند؛ اما حجم‌دهی به سپر عقب و درپوش صندوق، روما را متفاوت از دیگر محصولات فراری که تاکنون دیده‌ایم نشان می‌دهد. استفاده از چراغ‌ عقب‌های باریک و خطی، به‌جای نمونه‌های دایره‌ای هم در خودروهای فراری کم‌سابقه است. از نمای جانبی، علاوه‌بر المان‌های مدرن مثل دستگیره‌های مخفی و آینه‌بغل‌های مثلثی شکل، می‌توان روما را الهام‌گرفته از فراری دیتونا طراحی ۱۹۶۸ دانست که سقفی شیب‌دار و کشیده تا انتهای خودرو داشت. با این حال فراری می گوید این خودرو را با الهام از طراحی مدل تاریخی خود یعنی ۲۵۰ GT Lusso طراحی کرده است  ، ابعاد بزرگ شیشه‌ی عقب منجر به افزایش روشنایی روز در کابین خواهد شد.

مشابه با طراحی خارجی، در نمای داخلی روما نیز یک طراحی کاملا جدید و مدرن به چشم می خورد. کابین این سوپراسپرت هم در اقدامی بی‌سابقه میان محصولات فراری مجهز به کنسول میانی با برجستگی قابل‌توجه است که فضای بین راننده و سرنشین کنار را تفکیک می‌کند. نمایشگر لمسی با چیدمان عمودی هم برای نخستین بار در کابین یک فراری استفاده شده است. روما دارای پنل تمام‌دیجیتال پشت فرمان (بدون عقربه‌های سنتی)، نمایشگر گرافیکی کنترل امکانات رفاهی برای سرنشین کناری و سیستم صوتی قدرمند با خروجی‌های صدا در طرفین داشبورد و درها کابین خواهد بود تا محصولی مدرن و هماهنگ با نیازهای امروزی باشد.

Ferrari Roma
Ferrari Roma

روما از پیشرانه‌ی ۳.۹ لیتری توربوشارژ V8 فراری استفاده می‌کند تا قدرت ۶۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۷۶۰ نیوتن‌متر داشته باشد. بیشترین قدرت در دور موتور ۷,۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود؛ درحالی‌که نهایت گشتاور بین ۳۰۰۰ تا ۵۷۵۰ دور بر دقیقه، ثابت خواهد بود. روما در زمان ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتربرساعت فراهم می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت این خودرو هم، ۹.۳ ثانیه اعلام شده است. جدیدترین جعبه‌دنده‌ی خودکار ۸ سرعته‌ی ساخت فراری که پیش‌تر روی SF90 استرادله نصب شده بود، برای روما هم استفاده خواهد داشت.

 

قیمت نهایی جدیدترین محصول فراری هنوز اعلام نشده است؛ اما می‌توان اطمینان داشت، قیمت پایه آن بیش از ۲۲۰ هزار دلار باشد.  قیمتی حدودا ۵۰ هزار دلار بالاتراز قیمت پایه آستون مارتین ونتیج و بسیار بالاتر از قیمت پلایه ی مرسدس amg gt. تیراژ تولید روما احتمالا بیش از ۴۰۰ دستگاه خواهد بود.

 

وحید همتی

https://turbo-daily.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *