آریا نام کانسپت جدید کمپانی نیسان

آریا نام کانسپت جدید کمپانی نیسان


کانسپت نیسان آریا به عنوان یک کراس اوور برقی در نمایشگاه خودروی توکیو رسما معرفی شد. این کانسپت پایه کراس اوورهای تولیدی نیسان در ۲ سال آینده خواهند بود. آریا طولی برابر با ۴٫۶ متر و پهنای معادل ۱٫۹۲ متر دارد که کمی کوچک تر از نیسان X-Trail اما پهن تر از آن است. همچنین سقف آن نیز در حدود ۱۰۰ میلی متر کوتاه تر است.

به اذعان مدیران نیسان، این کمپانی با رونمایی از این کانسپت به دنبال تغییرات اساسی در فلسفه طراحی خود بوده است. نیسان قول داده است تا این طراحی بدنه و همینطور طراحی داخلی راه خود را به روی خط تولید این شرکت باز کند.

آلفونسو آلبایسا سرپرست تیم طراحان شرکت نیسان می گوید: «زمانی که نیسان یک نام واقعی برای کانسپت خود انتخاب می کند بدین معنا است که با یک مدل تولیدی طرف هستیم. این کانسپت بر پایه پلت فرم مخصوص خودروهای برقی رنو-نیسان-میتسوبیشی قرار گرفته که در مدل های آینده دو شرکت دیگر نیز استفاده خواهد شد.»

آلبایسا در ادامه می گوید: “در زمان طراحی این کانسپت می خواستیم فرهنگ ژاپنی را به نمایش بگذاریم. در نمای جلو شاهد طراحی آینده نگرانه خودروهای برقی هستیم و داخل اتاق را نیز با دستان باز طراحی کردیم.»

nissan ariya concept
Nissan Ariya Concept

آریا از دیگر کانسپت های این شرکت یعنی IMx و IMs الهام گرفته است. نوارهای LED این کانسپت جلو پنجره V  شکل نیسان را تداعی می کنند.

آرم چراغ دار نیسان و طرح هندسی مشکی رنگ جلو پنجره که سنسورهای رانندگی خودران را مخفی می کنند از دیگر ویژگی های این بخش به شمار می روند.

Nissan Ariya Concept
Nissan Ariya Concept

ستون های C خمیده نیز ظاهر یک کراس اوور کوپه مانند را به آریا داده اند. در نمای عقب نیز مشابه با بسیاری از خوردوهای روزی دنیا، چراغ سرتاسری عقب جلب توجه می کند. با این وجود طراحی آریا در نمای عقب به عنوان یک خودروی کانسپت طرحی جدید نیست.

نیسان از طراحی مینیمال در داخل اتاق این کانسپت استفاده کرده است. تنها دکمه های فیزیکی برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع در وسط داشبورد و یک کلید چرخشی برای تنظیمات صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی است.

همچنین این کانسپت به سیستم رانندگی خودران شرکت نیسان یعنی “ProPilot 2.0” مجهز است که امکان رانندگی خودران در مسیر تک خطه با قابلیت سبقت گیری خودران بر اساس اطلاعات ناوبری را دارد. به علاوه مالک خودرو می تواند اتاق خودرو را پیش از حضور در آن سرد و یا گرم کند.

این کانسپت نیسان از دو موتور الکتریکی به ازای هر محور نیرو می گیرد و بسته باتری نیز دقیقا در بخش کف خودرو قرار داده شده است. با این وجود در حال حاضر اطلاعات دقیقی از میزان قدرت و برد حرکتی آن منتشر نشده است.

تحریریه توربو

https://turbo-daily.ir

Email: turbo.daily2@gmail.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *