معرفی و بررسی نیسان پاترول ۲۰۲۰

معرفی و بررسی نیسان پاترول ۲۰۲۰


بعد از گذشت حدود ده سال از معرفی نسل پنجم پاترول، توسط نیسان، مدل ۲۰۲۰ آن بالاخره رونمایی شد و اکنون آماده عرضه است. پاترول که در بازار آمریکای شکالی با نام آرمادا بفروش می رسد، همواره به عنوان یک شاسی بلند بسیار بزرگ شناخته می شود. طراحی خاص پاترول حتی آن را بزرگ تر اندازه واقعی خود نشان می دهد. به همین جهت هواره جایگاه خاص خودرا در بین خودروهاس SUV فول سایز دارد. پاترول علی الخصوص در کشورهای منطقه خاور میانه از محبوبیت خاصی برخوردار است. به همین جهت، نیسان، پاترول جدید را بیشتر متناسب با شرایط آب و هوایی خاورمیانه اصلاح کرده است. سیستم تهویه مطبوع پاترول ۲۰۲۰برای کارکرد در دماهای بالا اصلاح شده است. نیسان اعلام کرده است که پاترول جدید خودرویی است که در کنار دارا بودن کلیه مولفه های لوکس و راحتی، از قابلیت های آفرود و علی الخصوص آفرود در شن برخوردار است. nissan patrolبه سراغ طراحی خودرو برویم. مهم ترین تفاوت ایجاد شده در نمای جلوی پاترول است. طرح وی شکل جلو که زبان طراحی نیسان است در پاترول جدید، اصلاح شده است، گریل جلو زیبا ترشده و طراحی سپر جلو نیز بطور کلی ارتقا یافته است. اما نقطه عطف طراحی جلوی پاترول جدید، طراحی چراغ های جدید آن است که پس از ده سال تحمل چراغ های قبلی، واقعا رخی تازه به آرمادا بخشیده است. طراحی در نمای جانبی اما کمتر دستخوش تغییر شده است. زه دور گلگیر حدف شده است و طراحی آینه نیز به طور جزیی تغییر کرده است. نمای جانبی پاترول علیرغم سادگی و عدک وجود خطوط منحنی، آن را با ابهت نشان می دهد. طراحی در نمای عقب نیز دستخوش تغییرات اساسی شده است. اگرچه شاید در نگاه اول، تفاوت ها خیلی به چشم نیاید، اما چراغ های عقب بزرگ تر شده است و به دستگیره صندوق عقب خودرو متصل شده است. طراحی و قرارگیری چراغ های مه شکن عقب نیز تغییر یافته و اسپرت تر شده است. وجود خروجی های هوای فیک در پایین سپر، انرا اسپرت تر نشان می دهد. به علاوه، سپر عقب برای عبور بهتر جریان هوا از زیر خودرو اصلاح شده است. اگرچه نیسان، در بروزرسانی نمای خارجی پاترول موفق عمل کرده است، اما در اصلاخ نمای داخلی، علیرغم آنکه به دلیل قدیمی شدن بزرگترین نقطه ضعف آرمادا بود،بازهم محتاطانه رفتار کرده است. قرارگیری دو صفحه نمایش در خودرو، بزرگترین تغییر ایجاد شده در طراحی داخلیست تا شاید از تعداد بسیار زیاد دکمه ها در داشنبورد خودرو کم کند. در طراحی قبلی داشبورد، نزدیک به پنجاه دکمه در بخش میانی وجود داشت که در نسل جدید بسایر کاهش یافته است. دکمه کنترل صفحه نمایش از بخش بالایی داشبورد به کنار دسته دنده خودرو تغییر مکان داده است تا جا برای قرارگیری صفحه نمایش دوم فراهم شود. برخورداری از اپل کارپلی و اندروید اتو ویژگی دیگر پاترول است. بخش های دیگر طراحی داخلی، اعم از کنسول میانی، طراحی غربیلک فرمان و صفحه کیلومتر کمتر دچار تغییر شده است. قلب تپنده آرمادا، موتور ۴ لیتری ۸ سیلندر نیسان است که موتور جدیدی نیست و از سال ۲۰۱۷ در آرمادا مورد استفاده قرار می گیرد. این موتور ۲۷۵ اسب بحار قدرت و ۳۹۴ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. باید گفت این موتور نسبت به حجم آن توان کمی تولید می کند و نتیجه آن شتابگیری بسیار ضعیف پاترول است. مشابه مدل های قبل موتور های ۵٫۶ لیتری نیسان نیز بر آرمادا قرار خواهد گرفت که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتون متر گشتاور خواهد داشت.
واقعا زمان آن رسیده است که نیسان از نسل ششم پاترول رو نمایی کند. اما با وجود گذشت ده سال از تولید نسل پنجم پاترول، نیسان باز هم به فیس لیفت اکتفا کرده است. اما نکته مثبت آنجاست که این فیس لیفت هوشمندانه است و نیسان این بازطراحی را بر اساس بازخوردهای مشتریان و منتقدان دنیای خودرو انجام داده است تا مشتریان آن هنگام سوار شدن در آن، کمتر احساس سوار شدن در خودرویی قدیمی  را داشته باشند. خودرویی که زین پس، نگاه جدی تری به بازار خاورمیانه دارد و خودرا در بازار آمریکای شمالی شکیت خورده می داند. قیمت پایه نیسان آرمادا ۲۰۲۰ حدودا ۷۲ هزار دلار خواهد بود.

وحید همتی

https://turbo-daily.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *