سوناتا ۲۰۲۰، با طراحی جسورانه

سوناتا ۲۰۲۰، با طراحی جسورانه


هیوندای سوناتا به عنوان سدان میان سایز این کمپانی شناخته می شود. این خودرو از سال ۱۹۸۵ تا کنون تولید شده است. این خودروی موفق تا کنون در ۷ نسل مختلف به فروش رسیده ، اما شاید در ایران نسل های پنج، شش و هفتم سوناتا یعنی سوناتای nf، سوناتای yf و سوناتای lf بیشتر شناخته شده باشند. اکنون نسل هشتم سوناتا یا DN8 معرفی شده است و در آینده ای نردیک فروش کسترده آن آغاز خواهد شد. سوناتای جدید سبک کاملا جدیدی را در طراحی خارجی در پیش گرفته است.اما آیا هیوندای در طراحی خارجی سوناتا مسیر درستی را انتخاب کرده است؟

 طراحی جدیدی سوناتا اسپرت و مدرن است، اما شاید کمی جسورانه به نظر برسد و نظر برخی را به خود جلب نکند. خطوط زیاد بکارگرفته شده در سوناتای ۲۰۲۰ آنرا اسپورت تر نشان می دهد اما شاید همین خطوط زیاد نقطه ضعفی در طراحی آن باشد. طراحی خاص بخش جلویی خودرو و چراغ های خاص آن، پذیرش این طرح را از سوی مشتریان سلیقه ای می نماید و شاید مورد پسند برخی قرار نگرید. در نمای عقب نیز، طراحی چراغ ها کاملا جدید است و زیبا و اسپرت به نظر می رسد. گویا هیوندای در طراحی نمای عقب خودرو بهتر از نمای جلویی آن عمل کرده است. از طراحی خارجی که بگذریم، در نمای داخلی، طراحی هماهنگ، زیبا و مدرن است و متریال مورد استفاده از کیفیت مناسبی برخوردار است.

sonata

در بخش امکانات و  فناوری، شاهد امکانات جدیدی در سوناتا ۲۰۲۰ خواهیم بود. اولین مورد، کلید دیجیتالی این خودرو است؛ یعنی راننده می‌تواند از تلفن همراه هوشمند خود به‌عنوان ریموت خودرو استفاده کند. این سیستم از فناوری NFC برای فعالیت خود بهره می‌برد. این کلید هوشمند امکانات دیگری هم دارد و با استفاده از آن می‌توان از راه دور، خودرو را نیز روشن کرد.

سوناتای به HUD جدید ۸ اینچی مجهز شده است. هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ به طیف وسیعی از تجهیزات کمکی رانندگی نیز مجهز است؛ تا جایی که هیوندای این خودرو را در سطح ۲ خودروهای خودکار طبقه‌بندی می‌کند. دو صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی در اختیار راننده و سرنشینان قرار دارد که صفحه نمایش اول مربوط به سیستم سرگرمی خودرو، و صفحه نمایش دوم مربوط به پشت آمپر دیجیتالی خودرو است.

sonata
این سیستم‌ها شامل سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم تشخیص عابران پیاده و دوچرخه سواران، سیستم کمکی باز کردن درها، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط و کروز کنترل هوشمند هستند. دو مورد آخر این توانایی را دارند تا در بزرگراه‌ها در بازه‌ی سرعتی صفر تا ۱۴۵ کیلومتربرساعت، خودرو را به‌صورت اتوماتیک بین خطوط نگه دارند و فاصله‌ی آن را با خودروهای جلویی حفظ کنند.

هیوندای سیستم هشدار نقطه کور جدید خود را نیز روی این خودرو عرضه خواهد کرد. پیش‌تر این سیستم جدید در دو خودروی هیوندای پلیسِید و کیا K900 معرفی شده بود. این سیستم بااستفاده‌ از دوربینی که در آینه‌های جانبی وجود دارد می‌تواند تصویر خودروی قرار گرفته در نقطه‌ی کور راننده را در نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده به وی نشان دهد. این نمایشگر بزرگ، جایگزین پشت‌آمپرهای سنتی شده است.

سایر تجهیزات ایمنی این خوردو عبارتند از سیستم ترمز خودکار در دنده‌ی عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پارک خودکار و سیستم کمکی پارک با قابلیت هدایت خودرو از روی ریموت.

برای هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ دو نوع قوای فنی قابل انتخاب که هر دوی آن‌ها از سری موتورهای Smartstream هستند. موتور اول با ۱.۶ لیتر حجم و ۴ سیلندر دارای کد T-GDi است. این موتور توربو می‌تواند ۱۷۹ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

خریدارانی که به پیشرانه‌های توربو علاقه ندارند، هم می‌توانند نوع تنفس طبیعی انتخاب کنند. این مدل نیز دارای ۴ سیلندر است؛ ۲.۵ لیتر حجم دارد و با کد GDi معرفی می‌شود. این موتور به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است و می‌تواند ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. هر دو موتور ، به‌همراه یک جعبه‌دنده‌ی ۸ دنده‌ای خودکار به‌صورت استاندارد عرضه خواهند شد.

پیش بینی می شود که قیمت پایه هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ حدود ۲۵ هزار دلار باشد.

 

وحید همتی

https://turbo-daily.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *